W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Cookie.
  • Media, Telekomunikacja, IT

Media, Telekomunikacja, IT

Historycznie spółki działające w tym sektorze wiele różniło, jednak z uwagi na przemiany technologiczne obecnie różnice te zostały mocno rozmyte.

Podmioty działające na polskim rynku medialnym przechodzą obecnie rewolucję związaną ze zmianą formy dostarczania treści medialnych. Z dawnych nośników stałych przechodzi się obecnie do dostarczania produktów w formie cyfrowej. Dla wielu podmiotów zmiana stanowi szansę, której wykorzystanie może być kluczowe dla dalszego istnienia spółki. Wyjątek stanowią stacje telewizyjne, w przypadku których w dalszym ciągu decydującą rolę odgrywa obrany model dostępności (satelita, kablówka, nadawanie ogólnodostępne).

Polskie spółki z branży IT są podatne na cykle koniunkturalne. Związane jest to z tym, że firmy szukające oszczędności często skupiają się na ograniczaniu wydatków na informatykę. Zagrożenie to może być w Polsce mitygowane przez bodźce nadchodzące z sektora Państwowego. Okresowo branża w Polsce jest napędzana dużymi państwowymi kontraktami związanymi z informatyzacją administracji publicznej i spółek Skarbu Państwa.

W przypadku spółek telekomunikacyjnych również nastąpiła w Polsce przemiana technologiczna. Spółki, które dawniej były rynkowymi monopolistami telefonicznymi stały się innowacyjnymi firmami oferujący mi dostęp do Internetu, telefonii oraz Internetu mobilnego. Zmiany te wywołane były wywołane z jednej strony przez nowe technologie, a z drugiej przez podmioty zagraniczne wchodzące na Polski rynek, zwiększające tym samym konkurencję.

Szybkie zmiany na rynku oraz możliwość elastycznego dostosowania się do nich stanowią dla firm z sektora kluczowy warunek funkcjonowania. Eksperci BDO dostarczają kompleksowych usług powiązanych z wiedzą branżową, tak aby nasi Klienci wypełniali swoje cele strategiczne w sposób najbardziej efektywny.

W ramach usług świadczonych na rzecz podmiotów z sektora Media, IT, Telekomunikacja BDO dostarcza swoim klientom następuje usługi:

  • Sporządzane wycen;
  • Przeprowadzanie due diligence;
  • Sporządzanie biznes planów;
  • Kompleksowe doradztwo w zakresie fuzji i przejęć;
  • Doradztwo podatkowe;
  • Kompleksowe doradztwo w zakresie audytu i czynności prowadzonych przez biegłych rewidentów;
  • Kompleksowe usługi księgowe.