WYNIKI FINANSOWE BDO 2021: EFEKTEM INWESTYCJI JEST ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Świadome inwestycje, które pozwolą Klientom BDO przygotować się do odbudowy działalności w nadchodzącym roku, zaowocowały zrównoważonym wzrostem globalnych przychodów we wszystkich liniach biznesowych BDO w 2021 roku. Przychody osiągnęły poziom 11,8 mld USD, a zatrudnienie wzrosło o 6,8%.

 

Globalne przychody Sieci BDO wzrosły w 2021 roku o 10,8% w porównaniu z rokiem 2020, odzwierciedlając duże zapotrzebowanie ze strony Klientów na wiedzę Ekspertów BDO.

 

• Skoncentrowanie na jakości audytu, wdrażaniu innowacji, transformacji, technologii i zrównoważonym rozwoju pomogło zarówno firmom BDO, jak i naszym Klientom łatwo dostosować się do nowej przyszłości.

 

• Ostatni rok w Sieci BDO to także znaczący wzrost liczby pracowników: w Sieci pracuje 97 292 profesjonalistów w 1728 biurach.

 

• Motto i hasło BDO - nasze „DLACZEGO - Ludzie pomagający ludziom osiągać ich marzenia” - potwierdziło swoją wartości. Jest to podstawowy element naszej kultury, kształtujący to, z kim pracujemy i jak wspieramy naszych kolegów, naszych Klientów i nasze społeczności. Znajduje on odzwierciedlenie we wszystkim, co robimy.

 

 

Pomimo utrzymującej się niepewności na rynkach wyniki BDO w 2021 r. pokazują, że dzięki mądrym decyzjom i poczynionym inwestycjom technologicznym organizacja została wyposażona w globalną infrastrukturę i rozwiązania cyfrowe, które pozwolą na dostarczanie długoterminowo wartości dla naszych Klientów.

 

Całkowity łączny zrealizowany przychód wyniósł 11,8 mld USD (9,8 mld EUR) za rok zakończony 30 września 2021 r., co stanowi wzrost rok do roku o 10,8% przy stałym kursie wymiany (+14,8% w USD, +7% w EUR).

BDO z roku na rok rośnie. Jesteśmy obecni w 167 krajach i terytoriach z 1728 biurami. W ostatnich 12 miesiącach odnotowaliśmy wzrost we wszystkich regionach świata. Największy wzrost przychodów osiągnęliśmy w regionie EMEA (+ 17,4%), w regionie Azji i Pacyfiku był to wzrost na poziomie +16,9%, a w obu Amerykach wzrost był na poziomie 12,6%.

 

W czym jesteśmy najlepsi? Usługi związane z audytem to największa część naszej pracy, przynosząca 42% przychodów. Usługi podatkowe i doradcze stanowią 21,5%, a usługi biznesowe i outsourcing stanowią 15%.

 

- W ciągu ostatnich dwóch lat byliśmy świadkami największej zmiany w świecie biznesu od czasów rewolucji przemysłowej. Pandemia zmusiła nas do zmiany myślenia i działania. Inwestycje w najnowocześniejsze technologie pozwoliły nam być blisko nowych potrzeb naszych Klientów i mogliśmy natychmiast na nie reagować. Sieć BDO jest teraz jeszcze bardziej połączona niż kiedykolwiek, dzieląc się zasobami, aby wspierać naszych Klientów i wspólnie rozwijać biznes. Ten sukces nie byłby możliwy bez Zespołu BDO. To właśnie pracownicy naszej Sieci osiągnęli ten sukces i to im należą się słowa uznania, gratulacje i podziękowania – komentuje Andre Helin, prezes BDO Polska.

 

Z kolei Keith Farlinger, Global CEO, powiedział: „Jestem niezmiernie dumny z tego, jak nasza organizacja i nasi pracownicy, dzięki nieustającej pracy i wysiłkowi zespołowemu, zmienili cały nasz model operacyjny, aby na nowo zdefiniować przyszłość naszej pracy. Jednocześnie nasze firmy nadal działają zgodnie z celem, pomagając swoim pracownikom, Klientom i społecznościom, w których działają. Nasze DLACZEGO - Ludzie pomagający ludziom osiągać ich marzenia - nigdy nie było bardziej trafne".

 

Przyszłość jest teraz - Wspólne rozwijanie biznesu

Świat biznesu całkowicie się zmienił. Technologia IT znajduje się w epicentrum naszego istnienia. Kryzys wywołany COVID-19 pokazał, że możemy bez problemu pracować zdalnie, że praca hybrydowa jest dobrą alternatywą i że możemy mieć dostęp do niezbędnych zasobów i narzędzi w dowolnym miejscu. Jesteśmy przygotowani na nowoczesną organizację przyszłości. Firmy BDO są bardziej połączone niż kiedykolwiek, dzielą się zasobami, współpracują na rzecz naszych Klientów i angażują się we wspólne rozwijanie biznesu.

 

Jasna propozycja wartości

Nasi Klienci są świadkami szybkich i drastycznych zmian. Ze względu na ewoluujący krajobraz, oczekują bezproblemowej obsługi ponad granicami, głębokiej wiedzy branżowej i niezachwianej koncentracji na jakości. Te cechy pozostały w centrum uwagi BDO przez cały 2021 rok. Dzięki naszemu podejściu „po pierwsze digitalizacja ", kontynuowaliśmy innowacje i rozwój naszego zakresu usług, aby zapewnić nowe rozwiązania z szerszą i przyszłościową perspektywą. Obejmują one nowy zestaw usług w zakresie zrównoważonego rozwoju, transformację chmury, analitykę predykcyjną i narzędzia diagnostyczne, AI w usługach profesjonalnych i inne.

 

Przez cały 2021 rok BDO inwestowało w przejęcia o kluczowym znaczeniu dla rynku, z silnym naciskiem na niszowych dostawców usług doradczych, cyfryzacji i technologii.

Ponadto, w 2021 roku firmy BDO odnotowały największy w historii nabór nowych partnerów i pracowników (+6,8%), z których wielu jest wykwalifikowanych w zakresie zrównoważonego rozwoju i doradztwa cyfrowego lub wywodzi się z dziedzin STEM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria i matematyka).

 

Nacisk na jakość audytu

Rok 2021 był również okresem charakteryzującym się zmieniającymi się standardami i oczekiwaniami regulacyjnymi. BDO pozostaje zaangażowane w umacnianie naszej kultury jakości - umożliwiając naszym firmom świadczenie usług wysokiej jakości. W ramach trwającej misji BDO, polegającej na promowaniu jakości w całej organizacji, powołano Regionalnych Dyrektorów ds. Jakości dla każdego z regionów obu Ameryk, Azji i Pacyfiku oraz EMEA. Skupiają się oni na tworzeniu, wzmacnianiu i utrzymywaniu wysokiego poziomu jakości oraz spójności w zakresie zgodności i praktyki.

 

Cyfrowe doświadczenie

Kierując się ciągłym dążeniem do poprawy jakości obsługi Klienta, BDO kontynuuje inwestycje w innowacje i technologię.

Poprzez zawarcie strategicznego partnerstwa z firmą Microsoft, BDO będzie napędzać transformację cyfrową i pomoże zwiększyć współpracę i produktywność specjalistów BDO. BDO przekształca się w jedną globalną platformę cyfrową.

Produkty i usługi Microsoft są często największą inwestycją technologiczną dokonywaną przez wiele firm BDO. W związku z tym, BDO stawia doświadczenie użytkownika w centrum wszystkich naszych systemów i infrastruktury IT. BDO zapewnia ustrukturyzowane podejście do korzystania z chmury jako innowacyjnej i zrównoważonej platformy, a także priorytetowo traktuje inteligencję danych, AI i bezpieczeństwo danych, aby zarządzać i chronić nasze dane oraz prywatność naszych Klientów. Strategiczne partnerstwo pozwoli również naszym doradcom oferować najlepsze rozwiązania technologiczne Microsoft swoim Klientom.

 

Wreszcie, w BDO wierzymy, że najlepsze pomysły na rozwiązywanie krytycznych problemów mogą pochodzić od każdego, z każdego miejsca. Poprzez wdrożenie udanego wewnętrznego programu inkubatora, BDO zbiera i analizuje pomysły, a następnie przekształca je w realne działania, przechodząc od testów pilotażowych do wdrożenia na dużą skalę.

 

Program zrównoważonego rozwoju

W poprzednich latach większość naszych firm podejmowała szczere, niezależne kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jednak rosnące ryzyko i obawy doprowadziły do powstania globalnego ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju. BDO odpowiedziało na te potrzeby. Na początku 2021 roku uruchomiona została strategia zrównoważonego rozwoju dla całej firmy - zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna. Jej celem jest inspirowanie, edukowanie i przewodzenie niepowstrzymanemu ruchowi na rzecz zrównoważonych praktyk biznesowych na naszych rynkach i w naszej organizacji.

 

Również potrzeba przejrzystości i odpowiedzialności w kwestiach środowiskowych, społecznych i zarządzania (ESG) wymaga skutecznej odpowiedzi. 

Nasza organizacja, jako część „Net Zero Financial Service Providers Alliance”, zobowiązała się do wspierania celu, jakim jest globalna zerowa emisja gazów cieplarnianych netto do 2050 roku lub wcześniej, zgodnie z ambicją ograniczenia wzrostu temperatury na świecie do 1,5°C powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej.

Aby pomóc nam w osiągnięciu tego ważnego celu, powołaliśmy Radę Doradczą ds. zerowej emisji netto, która wykorzysta znaczące doświadczenie w tej dziedzinie, jakim dysponują nasze firmy, w celu stworzenia solidnej strategii osiągnięcia zerowej emisji netto w przyszłości.

 

Talent w każdym miejscu

BDO pozostaje firmą napędzaną przez ludzi, płynnie łącząc świadomość cyfrową z prawdziwym zrozumieniem Klientów. Budujemy pokolenie proaktywnych doradców przyszłości, przyciągając pracowników o zróżnicowanym pochodzeniu i doświadczeniu. Dlatego też rozwijanie i wykorzystywanie umiejętności tych talentów pozostanie naszym priorytetem. Organizacja jutra będzie zupełnie inna niż ta dzisiejsza. Będzie bardziej elastyczna. Pandemia pokazała, że praca i współpraca zdalna jest możliwa i korzystna, co stwarza nowe możliwości współpracy naszych firm z korzyścią dla naszych Klientów. Outsourcing, elastyczne zasoby i budowanie zespołów eksperckich (wykorzystujących ludzi z całego świata) jeszcze bardziej zwiększają różnorodność, oferując niepowtarzalną dodatkową wartość.

 

Siła celu

Jako organizacja kierująca się celem, działamy lepiej. Nasze DLACZEGO - Ludzie pomagający ludziom osiągać ich marzenia - kształtuje to, z kim pracujemy i w jaki sposób wspieramy naszych współpracowników, Klientów i nasze społeczności. Odzwierciedla się to we wszystkim, co robimy.

 

Keith Farlinger podsumowuje: „Znajdujemy się na styku ludzi i celu. Niezwykle ważne jest, abyśmy utrzymali naszą kulturę i naszych ludzi na pierwszym miejscu w naszej działalności. Nasi pracownicy będą nadal ewoluować, aby dostosować się do ciągle zmieniającego się globalnego krajobrazu biznesowego, wykorzystując nowe technologie, nowe sposoby pracy, nowe zestawy umiejętności i nowe talenty. Zespoły o wysokiej wydajności, zbudowane z profesjonalistów BDO z dowolnego miejsca na świecie, będą czerpać z bogactwa tej różnorodności i elastyczności, aby napędzać sukces w naszej organizacji. Nasz cel pozostanie naszą siłą, a nasi ludzie nadal pozostaną naszym największym atutem".