Integracja współpracowników i członków rad nadzorczych poza kosztami

BDO W MEDIACH  Firma, która organizuje spotkania integracyjne dla pracowników, współpracowników i członków rady nadzorczej musi pamiętać, że kwoty poniesione na dwie ostatnie grupy nie będą mogły być ujęte w kosztach uzyskania przychodów. Fiskus nie zmienia zdania w tym zakresie – pisze portal Forum Polskiej Gospodarki.

Integracja pracowników nie jest w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej niczym innowacyjnym czy rzadko spotykanym. Wręcz przeciwnie – to naturalna praktyka rynkowa większości firm. Integracja personelu przekłada się bowiem na wyniki firmy. Zgrany zespół potrafi dać więcej benefitów. I tu pojawia się ważne pytanie: jak wydatki na integrację pracowników rozliczyć pod kątem podatkowym? Dominika Gliwa, konsultant podatkowy w dziale doradztwa podatkowego BDO wskazuje, że wydatki ponoszone na takie działania niestety nie zawsze mogą zostać przez przedsiębiorców w pełni uwzględnione w kosztach uzyskania przychodów.

– Fiskus co do zasady nie widzi przeszkód w kwalifikacji do kosztów podatkowych wydatków na integrację pracowników wraz z członkami ich rodzin czy osobami towarzyszącymi, byłych pracowników, członków zarządu i osób im najbliższych. Prawa takiego organy odmawiają natomiast podatnikom wobec kosztów integracji członków rady nadzorczej i osób zatrudnionych na podstawie umów innych niż umowa o pracę (tzw. współpracownicy) – wyjaśnia Dominika Gliwa.

Cały artykuł można przeczytać pod tym linkiem: Integracja współpracowników i członków rad nadzorczych poza kosztami - Forum Polskiej Gospodarki (fpg24.pl)