W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Cookie.
  • Sprawozdania finansowe do niszczarki
Artykuł:

Sprawozdania finansowe do niszczarki

02 stycznia 2019

Od 1 stycznia 2019 r. nie obowiązuje trwałe przechowywanie bilansów i rachunków wyników. Okres ich archiwizacji skrócono do pięciu lat - pisze Marcin Doliwka, Starszy Konsultant w Dziale Rewizji Finansowej BDO, biuro w Poznaniu.

Jak podkreśla Ekspert BDO Ustawa o rachunkowości nakłada na podmioty gospodarcze obowiązki w zakresie należytej ochrony danych, archiwizacji oraz przechowywania dokumentów. Od 1 stycznia 2019 zlikwidowany zostanie obowiązek trwałego (bezterminowego) przechowywania zatwierdzonych sprawozdań finansowych – nowe przepisy wymagać będą przechowywania ich przez co najmniej 5 lat licząc od początku roku następującego po zatwierdzeniu sprawozdania. Oznacza to, iż wraz z początkiem roku 2019 do likwidacji przeznaczyć można sprawozdania finansowe zatwierdzone w roku 2013 oraz starsze.

Cały artykuł można przeczytać w Rzeczpospolitej z 2 stycznia 2019 r., str. H1