W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Cookie.
  • Co zrobić z nadwyżką środka trwałego
Artykuł:

Co zrobić z nadwyżką środka trwałego

14 lutego 2018

Anna Pacanowska-Stasiak , Starszy Menadżer w Dziale Rewizji Finansowej |

Jeśli podczas inwentaryzacji w firmie został ujawniony składnik majątku, który nie był do tej pory wpisany do ewidencji, to w pierwszej kolejności trzeba wyjaśnić przyczyny takiego stanu rzeczy. To podstawa prawidłowego ujęcia wyników spisu w księgach - wyjaśnia w Rzeczpospolitej Anna Pacanowska-Stasiak, starszy menadżer w Dziale Rewizji Finansowej BDO, biuro w Poznaniu.

Ekspert BDO dodaje, że inwentaryzacja majątku spółki jest jednym z podstawowych narzędzi kontroli w każdym przedsiębiorstwie, a prawidłowe jej przeprowadzanie w odpowiednich terminach gwarantuje, że sprawozdanie finansowe przedstawia rzetelnie i jasno sytuację majątkową przedsiębiorstwa.

- Bardzo często inwentaryzację środków trwałych traktuje się po macoszemu, a należy pamiętać, że czteroletni okres pomiędzy inwentaryzacjami jest dość długi i w tym czasie mogły się wydarzyć takie sytuacje jak zniszczenia, zużycie, sprzeniewierzenie majątku - komentuje Anna Pacanowska-Stasiak.

Cały artykuł można przeczytać w Rzeczpospolitej z 14 lutego 2018 r., str. H8