• Zaliczka kosztem? Tak, jeśli dotyczy środków trwałych
Artykuł:

Zaliczka kosztem? Tak, jeśli dotyczy środków trwałych

30 sierpnia 2017

Michał Górniak , Starszy Konsultant, Doradca Podatkowy w Dziale Doradztwa Podatkowego |

Od 12 sierpnia firmy mogą korzystać z nowych zasad amortyzacji. Mają prawo odliczyć jednorazowo do 100 tys. zł wydatków na zakup składników majątku. W rachunku podatkowym wolno ująć już wpłaty na ich poczet - wyjaśnia w Rzeczpospolitej Michał Górniak, starszy konsultant w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO, biuro w Poznaniu.

Ekspert BDO dodaje, że z praktycznego punktu widzenia, przy inwestowaniu w zakup kilku środków trwałych należy rozważyć, w stosunku do którego z nich zastosowanie jednorazowej amortyzacji będzie najbardziej korzystne.

-  Ideą przyświecającą nowelizacji była chęć stymulacji środków uruchamianych przez przedsiębiorców na nowe inwestycje, poprzez zastosowanie zachęty podatkowej - komentuje Michał Górniak.

Cały artykuł można przeczytać w Rzeczpospolitej z 30 sierpnia 2017 r., str. H8