• BDO wzmocniło pozycję lidera wśród wiodących firm doradczych

BDO wzmocniło pozycję lidera wśród wiodących firm doradczych

Ewa Matyszewska , Brand Manager |

07 grudnia 2017

W 2017 roku BDO wzmocniło pozycję lidera wśród wiodących firm doradczych

Globalne przychody sieci BDO wzrosły w 2017 roku o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosły one 8,1 mld USD (7,4 mld euro). Zwiększyliśmy również liczbę naszych biur: mamy ich 1500 w 162 krajach. Zatrudniamy 73 854 osoby, co daje 6123 osoby więcej niż w 2016 roku.

  • Drugi rok z rzędu sieć BDO notuje 8% wzrost ogólnych przychodów.
  • Na wysoką wydajność i coraz lepsze efekty ma wpływ przyjęty program transformacji.
  • Zwiększone przychody umożliwiają inwestowanie w nowoczesne rozwiązania, które pozwalają na zmianę sposobu prowadzenia działalności.
  • Przyjęta przez sieć strategia konsolidacji napędza zwiększoną aktywność na rynku fuzji i przejęć (M&A).
  • Notujemy silny wzrost we wszystkich liniach biznesowych. Największe są w: USA i Chinach (wzrost w każdym z krajów o 10%), Norwegii (wzrost o 9%).

Stały wzrost BDO jest wynikiem przyjętej strategii. Kluczem do sukcesu jest stałe zaangażowanie w koncentrowanie się na Kliencie, wspierane przez program fuzji i konsolidacji.

W rezultacie globalna reprezentacja BDO stale rośnie, począwszy od 158 krajów i terytoriów w 2016 r. do 162 obecnie, zapewniając tym samym dopasowanie do globalnych lokalizacji Klientów. Zatrudnienie w całej sieci wzrosło o 9,04%. Mamy 1500 biur na całym świecie, w których pracuje 73 854 osób.

Komentując doskonałe wyniki BDO, globalny dyrektor generalny Keith Farlinger stwierdził: „Jestem bardzo dumny z faktu, jak skutecznie BDO dostosowało swoje usługi do wymagań na bardzo konkurencyjnym rynku, aby stać się liderem w segmencie średnich przedsiębiorstw, koncentrując się przede wszystkim na Kliencie. Opierając się na globalnych zasobach wiedzy, nasze firmy robią teraz kolejny krok, zwiększając efektywność i przyspieszając cyfrową transformację naszych Klientów, jak przystało na wiodącą i innowacyjną firmę na rynku doradczym”.

Keith Farlinger dodaje również, że sieć będzie kontynuować inwestycje w nowe technologie, współpracując z najlepszymi Partnerami na rynku by nasi Klienci mogli otrzymać najbardziej profesjonalną i kompleksową usługę.

Tymi samymi wytycznymi i wartościami kieruje się BDO w Polsce.

- Stale poszerzamy i unowocześniamy wachlarz naszych usług, m.in. o doradztwo prawne, szeroko rozumiane doradztwo gospodarcze i zarządcze. Stawiamy również na nowoczesny audyt czy wsparcie IT dla naszych Klientów. Takich zmian od firm doradczych oczekują rynek i Klienci. Aby decydowali się oni na współpracę z nami musimy te oczekiwania spełniać, zachowując przy tym najwyższe standardy w obsłudze – komentuje dr Andre Helin, Prezes BDO.

Wskazuje również, że taką postawę i tego typu podejście BDO w Polsce prowadzi od dłuższego czasu. W 2018 roku te procesy jeszcze bardziej zintensyfikujemy.

Takie podejście prezentuje cała sieć BDO. Keith Farlinger zapowiada zmianę do świadczenia usług przez BDO. Nadal będziemy mieć te same linie biznesowe, ale nasze usługi będą świadczone na nowych płaszczyznach. Procesy muszą zautomatyzowane. To pozwoli oszczędzić czas nasz i – przede wszystkim – Klientów. Nasi Klienci mogą liczyć na nowe rozwiązania spełniające ich najbardziej wymagające oczekiwania w coraz bardziej złożonym świecie biznesu.

- Bez wątpienia BDO staje się pierwszą cyfrową organizacją, świadczącą usługi doradcze – dodaje Keith Farlinger.

Co wpłynęło na świetne wyniki sieci BDO w 2017 roku:

Transformacja cyfrowa - BDO rozumie, że prawdziwa wartość to obsługa naszych Klientom poprzez innowacje i zmiany: technologia przekształca nasz dotychczasowy zawód. Analityka danych, przetwarzanie dużych zasobów danych, testy porównawcze i odpowiednie to podstawa. W 2017 roku BDO zwiększyło działania związane z transformacją cyfrową, aby sprostać wyzwaniom związanym z automatyzacją procesów.

Sieć nadal współpracuje ze swoimi długoletnimi partnerami, liderami na rynku, takimi jak: Microsoft i Xero.

Zaangażowani Klienci - w świecie napędzanym przez technologię, inwestycje w cyfryzację usług pozwalają BDO oferować Klientom większą wartość dodaną. Infrastruktura i zasoby dostępne dla wszystkich firm BDO obejmują wiele platform dla Klientów oraz światowej klasy metodologię, umożliwiając globalnie spójne świadczenie usług. W ten sposób BDO zapewnia Klientom, cyfrowe doświadczenie zarówno na linii usługowej, jak i na poziomie firmy, dzięki czemu firmy BDO mogą nie tylko wykonywać lepsze audyty i operacje podatkowe dla swoich Klientów, ale także szybciej reagować na potrzeby Klientów. Zdolność do bycia elastycznym pomaga ekspertom BDO budować relacje z Klientami oparte na zaufaniu.

Połączenia i tworzenie nowych firm – do sieci BDO przystąpiły nowe firmy, m.in. w: Antigua i Barbuda, Dominika, Grenada i Samoa. BDO uczestniczyło także w serii fuzji na dużą skalę we wszystkich regionach, w tym w: Armenii, Finlandii, Francji, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, RPA i Hiszpanii w regionie EMEA oraz w Australii, Indiach i Indonezji w regionie Azji i Pacyfiku. Przychody w całym regionie wzrosły o 5,1%, w których BDO India wyróżnia się dzięki agresywnej strategii wzrostu, w której w ciągu ostatnich 18 miesięcy zwiększyła się jej baza partnerska z 20 do 67.

Roczny wzrost przychodów w obu Amerykach wyniósł 9,6%, a nowe firmy we Wschodnich Karaibach były wynikiem połączenia firmy BDO z poprzednią praktyką KPMG, przynosząc nowych partnerów do BDO St. Lucia i firmy zastępczej w St. Vincent i Grenadynie. BDO Puerto Rico ukończyła największą w historii fuzję, obejmując pozycję lidera. W regionie odnotowano również znaczące fuzje w Brazylii, Kanadzie i USA.

- Cieszę się z możliwości, jaką BDO ma na globalnym rynku. Mamy właściwą strategię, właściwą bazę Klientów i odpowiednich ludzi, aby spełnić nasze obietnice. Wiemy, jak zarządzać ryzykiem w naszej firmie. Dla nas najważniejsza jest jakość we wszystkim, co robimy – podsumowuje Keith Farlinger.

Dodaje również, że: „W BDO dbamy o naszych Klientów i naszych pracowników. Ta kultura zapewnia wyjątkową obsługę dla Klientów i najlepsze doświadczenia dla naszych ludzi, aby uczyć się i rozwijać. Obraliśmy kurs, który pozwoli osiągać zyski w 2018 roku. To jest czas BDO".